Amanda - do it right: whit a smile

efter skolan så åkte jag faktiskt ut till mindy och red.
även om ryggen värker lika a bitch. ja,jag red inte via skolan men det är mer krav där,dessutom dressyrträning med pajad rygg funkar inte. och ibland vill man bara inte rida.

men jag och anki red ut så vi gick ut på en åker och gick lite i snön sen red vi in i skogen och jag prövade att trava lite. hon var otroligt duktig och skötte sig bra hon blev lite pigg när vi skulle rida i backen. men jag satt kvar och hann stoppa henne :)
vi red i skogen en stund sen red vi ut på vägen och då travade jag korta korta bitar sen prövade vi med att anki töltade (blå är en islänning) men hon blev föööör pigg,sen skulle vi upp på vägen och då höll hon på så bilen stannade lite men jag fick kontroll på henne och så kunde vi rida vidare,då red vi in på volten,och gjorde volt tillbaka och travade där med,allt gick bra tills en granne slängde igen en grind och skrämde mindy,då höll jag på att åka av.
men annars gick det bra och jag är otroligt nöjd över busungen♥
jag myste lite med henne efter det och hon hatar verkligen dom nya vitaminerna hon får men men ;)
mycket nöjd matte här :')


lööve mandis♥


Kommentarer




Ditt namn;

Din mail;

Din blogg;

Din kommentar;

Trackback